3d 6 arrow-left arrow-right arrow attach attention balloon-active balloon-hover balloon booking car chain close-thin close contacts-fail contacts-success credit-cart edit ellipsis email exit eye-open facebook full-screen google_oauth instagram list-alt login mailru mobile-phone more odnoklassniki phone point settings skype twitter viber vkontakte yandex_oauth
a a a a a a a
Выставки

У алтара мастацтваў

Мероприятие уже прошло

Жанр Графика, Живопись

1 верасня 2014 года ў Цэнтры Cучасных Мастацтваў (Мінск, вул. Някрасава, 3) адкрылася выстаўка «У алтара мастацтваў» Марыны Быкавай і Леаніда Башкова (Санкт-Пецярбург).

На выстаўцы прадстаўлены работы, створаныя ў розных тэхніках: стэрэа-жывапіс, графіка (аловак, крэйда, палатно), змешаная тэхніка (эмаль, паталь, палатно). 

Творы адлюстроўваюць скульптуры знакамітага Пергамскага алтара –  знакамітага твору мастацтва эліністычнага перыяду, аднаго з самых значных помнікаў гэтага часу, якія захаваліся да нашых дзён. Атрымаў назву па месцы свайго стварэння – гораду Пергама ў Малой Азіі. Асноўная тэма рэльефных малюнкаў – бітва багоў з гігантамі. У сапраўдны момант экспануецца ў берлінскім Пергамскай музеі, пабудаваным спецыяльна для гэтай мэты.

Ад ювелірнага афорта да Пергамскага алтара. Марына Быкава пра настаўніка:

«Мне пашчасціла, сустрэцца на першым курсе Санкт-Пецярбургскай мастацка-прамысловай акадэміі з выдатнымі настаўнікамі. 

Выкладчыкам па графіке і малюнку быў Леанід Рыгоравіч Башкоў. Сіла характару, энергія і багаты ўнутраны свет, рэалізаваліся ў творчасці гэтага мастака. 

Большае шчасце выдалася тым вучням, якія прайшлі школу малюнка пад яго кіраўніцтвам. Валодаючы вуглём і разцом, ён прыцягнуў маю ўвагу да малюнка з пункту гледжання, як манахромнага жывапісу. Апошнія гады мне падабаецца знаходзіць каляровыя і танальныя нюансы, сутыкаючы розныя матэрыялы на адным палатне. З 2004 года я стала выкарыстоўваць тыльны бок палатна для графічных і жывапісных работ, убачыўшы гэты прыём у Bacon-а. Калі я ўбачыла работы з серыі Пергамскага алтара на аргаліце ў майстэрні Леаніда Рыгоравіча, я прапанавала Леаніду Рыгоравічу, выканаць сумесны праект, але выкарыстоўваючы іншы матэрыял – палатно! 

Я падрыхтавала пару палотнаў, Леанід Рыгоравіч пачаў гэтыя працы, але застаўся не задаволены: «Ужо вельмі яны хісткія і вібруюць, мне трэба, каб матэрыял супраціўляўся, а не выгінаўся і не страсаў з сябе пастэль» і застаўся верны жорсткай аснове. Так з’явілася мая серыя работ на тэму Пергама. Мне вельмі падабаецца эфект каменя, які зманліва атрымліваецца на палатне. Тканіну і камень, шоўк і жывапіс з фотаграфікай, аўтамабільная эмаль і сусальнае золата, шкло і металізаваная тканіна, упаянная ў трыплекс, - гэта мой маляўнічы набор апошняга часу.

У 1977-м годзе Леанід Рыгоравіч быў адзначаны за серыю партрэтаў гарнавых чарапавецкага ордэна Леніна металургічнага завода і серыі «Кіраўскі завод». Яго афорты былі своеасаблівым летапісам завадскіх будняў, прыцягвалі любоўю і павагай мастака да сваіх герояў, нібы апаленых запалам палючага металу. Гэтыя партрэты прыцягнулі ўвагу гледачоў не толькі таму, што мастак адлюстраваў рабочых, ён убачыў і паказаў у іх яркую і моцную асобу, перадаў паэзію штодзённай працы. Яго ўразілі маштабы цэхаў, напружаны рытм працы, а галоўнае людзі – іх фізічная прыгажосць, асаблівая пластыка, уласцівая прафесіі гарнавых, якія знаходзяцца пад магічным уздзеяннем нараджэння металу. Даменны цэх, па словах мастака, быў для яго творчай майстэрняй. Захапіўшыся тэмай, мастак па дзве змены запар праводзіў у цэху, зрабіў сотні малюнкаў, накідаў алоўкам, пяром, партрэтаў вуглём. «Маляваць даводзілася хутка, – узгадвае мастак, – пазіраваць людзям некалі, але затое любая іх пастава была напружанай да мяжы. 

Менавіта гэты перыяд творчасці Леаніда Рыгоравіча непасрэдна звязаны з яго новай серыяй «Пергамскі алтар». У ёй бітва тытанаў і багоў сугучная бітве людзей з агнём. Мастак верны сваёй тэме, яго натхняе барацьба, сіла духу – унутраны бог, здольны перамагаць стыхію. Энергія мастака менавіта ў гэтай сіле, яго ўнутраным свеце, прыродзе бунтара – непакорлівага стыхіям і ўзросце маладога мастака. Толькі з гэтым настроем і актыўнасцю магчыма стварэнне такіх манументальных работ. Здаецца, увесь творчы шлях адбіўся ў новай серыі Л. Р. Башкова. Тут і стыхія агню, і холад таймырскіх рэк, у тэхніке «вугольчык і пастэль» створаныя каменныя груды, усё гэта пабудавана на зрэзе часоў і супярэчнасцяў, на дынаміку і творчым парыве. 

Я не буду апісваць сам сюжэт і персанажы гэтых работ, акцэнты кампазіцый, упэўненыя і свабодныя лініі малюнка, уважлівы адбор жэстаў і пастаў, імкненне магчыма дакладней ахарактарызаваць сваіх герояў, так як баюся, што не змагу перадаць псіхалогію гэтай тэмы. 

«Малюнак Башкова дакладны і выразны», – так пісалі ў 70-х; так скажуць і сёння ў 2005-м: «Па-ранейшаму дакладны і выразны!».

Марына Быкава нарадзілася ў г. Магдэбурзе (Германія). 
У 1993 г. паступіла ў Санкт-Пецярбургскую Дзяржаўную мастацка-прамысловую Акадэмію на кафедру жывапісу і рэстаўрацыі. 
З 1996 г. пастаянная ўдзельніца навуковых канферэнцый Дзяржаўнай Траццякоўскай Галерэі “Экспэртыза і атрыбуцыя твораў выяўленчага і прыкладнога мастацтва”.
Дыпломную працу выканала ў лабараторыі навуковай рэстаўрацыі станкавага жывапісу Дзяржаўнага Эрмітажа. 
У 1999 г. скончыла СПбДМПА і атрымала дыплом з адзнакай па спецыяльнасці жывапіс, прысуджана кваліфікацыя мастак-рэстаўратар. 
У 1999 г. паступіла ў вочную аспірантуру на кафедру Гісторыі і тэорыі архітэктуры і мастацтваў – з тэмай па рэстаўрацыі станковага жывапісу. 

Не аднаразова прымала ўдзел у выставах Санкт-Пецярбургскага Саюза Мастакоў. У ліку выстаў прысвечаная “200-годдзя з дня нараджэння А.С.Пушкіна”. У лістападзе 1999г. ў Дзяржаўным Рускім музеі на выставе “Часоў злучальная нітка”, прадставіла аўтарскую праграму для навучання дзяцей кампазіцыі: “Маляўнічы калейдаскоп”, пазней, былі выпушчаныя апорныя канспекты па гэтай праграме. Падчас вучобы апублікавала шэраг артыкулаў па тэме дысертацыі, такія як: “Рэстаўрацыя і кампутарныя тэхналогіі. Праект частковай рэканструкцыі і таніравання страт аўтарскага жывапісу.”; “Кампутарнае праектаванне ў рэстаўрацыі.”; “Этычныя аспекты прафесійных узаемаадносін (музейныя прафесіі)”; “Методыка выкарыстання кампутэрных прыкладанняў) і інш. 

Работы знаходзяцца ў музеях і прыватных калекцыях Еўропы і Амерыкі.

Выстаўка будзе працаваць да 26 верасня 2014 года.

 
Все события твоего города в мобильном приложении relax.by. Найди «relax.by» в своем маркете: App Store, Google Play!   
ОСТАВЬТЕ ОТЗЫВ
Отправить комментарий
Нажимая кнопку «Отправить», Вы принимаете Правила размещения комментариев. Отзыв не будет опубликован, если он содержит ненормативную лексику, оскорбления и угрозы

AFISHA.relax.by представляет вашему вниманию выставку «У алтара мастацтваў» в Минске, место проведения выставки  - «Национальный центр современных искусств Республики Беларусь по пр-ту Независимости, 47».

У нас вы можете ознакомиться с расписанием выставки, отзывами, кратким описанием, стоимостью входа, оставить свой отзыв и проголосовать за него.